Aktualności - Strona 154 z 186 - Szkoła Podstawowa nr 11 im. Floriana Marciniaka w Koninie

J U T R O P E R A


 20 stycznia już po raz trzeci uczestniczyłyśmy w szkoleniu (M. Radke, M. Maćkowiak) w ramach projektu JutrOpera .        

W tym roku – po dwóch edycjach – operowej i baletowej nadszedł  czas na symfoniczną. Pomysłodawcami tego programu edukacyjnego są Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu  i Fundacja JutrOpera  . Program jest adresowany do uczniów i nauczycieli szkół województwa wielkopolskiego. Składa się z trzech ścieżek edukacyjnych:
1. operowa
– cykl spotkań poświęconych poznaniu dzieła operowego .Cykl zakończony był spektaklem operowym Don Pasquale
2. baletowa – cykl spotkań poświęconych sztuce baletowej, zakończony spektaklem La Sylphide;
3. symfoniczna – cykl spotkań poświęconych muzyce symfonicznej, adresowany do uczestników edycji operowej i baletowej z poprzednich lat, zakończony spektaklem Stworzenie świata Josepha Haydna.

Nad programem patronat honorowy objął
Wielkopolski Kurator Oświaty Pani Elżbieta Walkowiak.

Read more JutrOpera

Rodzice wspierają obniżenie wieku szkolnego. Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło konkurs „Mam 6 lat”. Kliknijcie a zostaniecie przekierowani na stronę MEN. ZachęcamySmile


GDY DZIECKO IDZIE DO SZKOŁY. ROLA RODZICÓW W OSIĄGANIU DOJRZAŁOŚCI SZKOLNEJ.

Bardzo ważnym momentem w życiu dziecka jest rozpoczęcie nauki w klasie pierwszej. Fakt ten przeżywają także rodzice. Wokół tak istotnego wydarzenia tworzy się radosna atmosfera, przepełniona często niepewnością i niepokojem. Świadczy to o tym, że rodzice są przekonani, iż powodzenie szkolne zależy   nie tylko od umiejętności czytania czy pisania, ale także od dojrzałości szkolnej. Określając stopień tej dojrzałości, warto uwzględnić trzy aspekty: rozwój fizyczny, rozwój umysłowy oraz rozwój uczuciowo – społeczny.

          Przez rozwój fizyczny rozumiemy prawidłowo, stosownie do wieku, ukształtowane kości, mięśnie, zmysły, układ nerwowy. Prawidłowo rozwinięta motoryka mała i duża, zapewnia gotowość do nauki pisania, czytania, rysowania oraz  do wysiłku fizycznego. Dobra koordynacja wzrokowo – ruchowa sprzyja sukcesom przy wykonywaniu różnych zadań umysłowych i fizycznych.

          Rozwój umysłowy, to taki poziom procesów poznawczych, który umożliwia osiąganie dobrych wyników w nauce szkolnej. Uczeń dojrzały umysłowo, przejawia zainteresowanie nauką. Potrafi skupić dłużej uwagę na tym samym problemie oraz wykazuje umiejętności myślenia przyczynowo – skutkowego i wnioskowania. Swobodnie i poprawnie wypowiada swoje myśli. Wykazuje zdolność do zapamiętywania i odtwarzania treści. Posiada także doskonale wykształconą wyobraźnię, co ma odbicie w zadaniach artystycznych i swobodnych wypowiedziach. Swoje prace stara się doprowadzać do końca, gdyż jest zainteresowany końcowym efektem.

          Prawidłowy rozwój uczuciowo – społeczny wyznacza umiejętność panowania nad sobą, stopień wrażliwości na ocenę, motywację do nauki szkolnej oraz umiejętność współpracy w grupie i przestrzegania reguł życia w zespole. Uczeń dojrzały emocjonalnie potrafi mówić o emocjach. Nie boi się smutku czy złości, nie omija ich i nie kojarzy ze słabością. Jest przygotowany do rozwiązywania problemów, a nie patrzenia na świat tylko „pozytywnie i przez różowe okulary”. Dlatego nie warto przygotowywać dziecka  do doznawania wyłącznie przyjemnych, „bezstresowych”  wrażeń. Powoduje to spłaszczenie świata tylko do  wymiaru przyjemności. W efekcie, unikanie przez dziecko tego, co przynosi smutek i rozczarowanie, prowadzi do odcięcia się oraz braku umiejętności rozwiązywania problemów, a właściwie unikania ich. Osoba ufna i szczęśliwa jest otwarta także na nieprzyjemne emocje. Dlatego tak istotne jest wysłuchanie dziecka do końca oraz umiejętność dyskusji z nim i szukania rozwiązań, a nie ucieczki, np. przed klasówką.

Read more SZEŚCIOLATEK W SP11

               Kodeks 2.0 Szkoły Podstawowej nr 11 w Koninie

  1. Podczas zajęć szkolnych i pozalekcyjnych wykorzystujemy TIK. Ze sprzętu komputerowego korzystają nauczyciele wszystkich przedmiotów.
  2. Korzystamy z TIK do przygotowania pomocy dydaktycznych ułatwiających uczenie się i poszerzanie zainteresowań.
  3. Telefonów komórkowych używamy tylko w wyjątkowych sytuacjach.
  4. Rozsądnie korzystamy z informacji zamieszczonych w Internecie. …

               Kodeks 2.0 Szkoły Podstawowej nr 11 w Koninie

  1. Podczas zajęć szkolnych i pozalekcyjnych wykorzystujemy TIK. Ze sprzętu komputerowego korzystają nauczyciele wszystkich przedmiotów.
  2. Korzystamy z TIK do przygotowania pomocy dydaktycznych ułatwiających uczenie się i poszerzanie zainteresowań.
  3. Telefonów komórkowych używamy tylko w wyjątkowych sytuacjach.
  4. Rozsądnie korzystamy z informacji zamieszczonych w Internecie. …

Trzecioklasiści!

Zachęcam do rozwiązywania łamigłówek, testów, rebusów i zagadek, ciekawe zadania znajdziecie na stronach:

www.adonai.pl/relaks/zagadki/

www.cauchy.pl//roz/zagadki/6/ 

http://www.mojapolska.az.pl/

www.superkid.pl/jezyk-polski-cwiczenia-dla-dzieci

A oto niektóre z nich:

Szczupak

     Rybak złowił szczupaka. Na pytanie, jak wielka jest zdobycz, odpowiedział zagadkowo jakby chciał wybadać …

ĆWICZENIA USPRAWNIAJĄCE PERCEPCJĘ WZROKOWĄ, KOORDYNACJĘ WZROKOWO-RUCHOWĄ I ORIENTACJĘ PRZESTRZENNĄ
Etap I – materiał bezliterowy

  • Układanie figur według wzoru, z pamięci i bez wzoru

Wycinamy różne figury geometryczne z kolorowego brystolu. Układamy z nich kompozycję. Zadaniem dziecka jest ułożenie takiego układu raz patrząc na wzór, innym razem z pamięci. Można zachęcić dziecko …