{phocagallery view=category|categoryid=269|imageid=3618|float=left|pluginlink=1}Szkolny Festiwal 2.0

22-23 maja 2012 r. w naszej szkole odbył się Szkolny Festiwal 2.0 kończący działania podjęte przez nas w ramach programu Szkoła z klasą 2.0. Motywem przewodnim projektów realizowanych przez nauczycieli i uczniów był „Kosmos”. 

Festiwal został połączony z ważnym dla szkoły wydarzeniem jakim było odsłonięcie tablicy upamiętniającej postać prof. Mieczysława Bekkera, polskiego  inżyniera i naukowca, którego lata szkolne są związane z Koninem;  konstruktora pojazdu księżycowego LRV, a wykonanego przez koncern General Motors w kooperacji z zakładami Boeing. Profesor Bekker był autorem całości rozwiązań technicznych, które zapewniały poruszanie się LRV   po gruncie księżycowym.

Posłuchajcie nagrań audio. Festiwal w mediach:

Agnieszka Czechowska, Ewa Kubsik

Magdalena Maćkowiak

Oliwia Lorenc, Paulina Karbowa, Wiktoria Krzyżak

Zasługi Mieczysława Bekkera

Radny Marek Cieślak

Odsłonięcie tablicy poprzedzone było spotkaniem dzieci i młodzieży naszej szkoły oraz zaproszonych na uroczystość delegacji uczniów szkół konińskich z Mirosławem Hermaszewskim, kosmonautą – pierwszym i jedynym Polakiem, który odbył lot w kosmos. Na specjalne zaproszenie Urzędu Miasta  i radnego Miasta Konina Marka Cieślaka uroczystość uświetnił także prof. Edmund Waleriańczyk – krewny Mieczysława Bekkera, który podzielił się z mieszkańcami osiedla opowieścią o konstruktorze pojazdu księżycowego.

Kolejnego dnia miało miejsce przedstawienie zrealizowanych projektów. Przed licznie zgromadzonymi rodzicami oraz  uczniami naszej szkoły  odbyły się pokazy prezentacji multimedialnych wykonanych w programie Power Point: „Galaktyki” , „Układ Słoneczny”, „Życie pozaziemskie”, „Kosmiczne ciekawostki”, „ Profesor Grzegorz Mieczysław Bekker”. Duże zainteresowanie wzbudziły scenki anglojęzyczne pt. ”Alien visit” i przedstawienie pt. „Mikołaj” przybliżające postać Mikołaja Kopernika – człowieka polskiego renesansu i najważniejszego odkrywcy w dziedzinie astronomii. Wysłuchaliśmy również recytacji poezji o tematyce kosmicznej. Z zaciekawieniem obejrzeliśmy wykonane przez grupy uczniów statyczne projekty: roboty, kosmitów, rakiety, pojazdy kosmiczne, makiety Układu Słonecznego i plakaty związane tematycznie z Kosmosem.

Projekty podjęte przez uczniów spełniły swoje zadanie. Nasi podopieczni podczas ich realizacji uczyli się:

• podejmowania decyzji: sami wybierali lub doprecyzowali temat, problem do rozwiązania, sposób działania, źródła informacji itp., zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i celami projektu;

• poszukiwania: szukali sposobów zbadania i możliwości rozwiązania problemu, wyszukiwania informacji;

• przedsiębiorczości i elastyczności: wytrwale i w przemyślany sposób dążyli do realizacji założonego planu pracy; gdy pojawiały się poważne przeszkody, starali się je przezwyciężyć lub modyfikować swoje działanie w wyniku dyskusji w grupie i konsultacji z nauczycielem prowadzącym projekt;

• prezentowania swojej pracy innym: przygotowali i przeprowadzili publiczną prezentację projektu;

• oceniania pracy swojej i innych: oceniali swój wysiłek i ich ostateczny efekt (z punktu widzenia „kryteriów sukcesu”, określonych wcześniej wspólnie z nauczycielem).

Uczniowie pogłębili wiedzę o wszechświecie i o Polakach, którzy przyczynili się do badań kosmicznych. Podczas swoich działań korzystali z zasad Kodeksu 2.0 Szkoły Podstawowej nr 11 w Koninie. Mamy nadzieję, że nasz wspólny wysiłek i zaangażowanie zostanie uwieńczone uzyskaniem Certyfikatu ”Szkoła z klasą 2.0”.

Opr. M. Maćkowiak zdjęcia Marlena Bartosik