Uczniowie klasy trzeciej wykonali kolejne zadanie ogólnopolskiego projektu „Zdrowo jem, więcej wiem!”

Zadanie polegało na przeprowadzeniu lekcji i przekazaniu dzieciom wiedzy na temat wpływu wody na ludzi, zwierząt i roślin oraz funkcji i znaczenia wody 
w organizmie ludzkim. Dzieci dowiedziały się w jaki sposób organizm traci wodę i jak należy uzupełniać wodę w organizmie oraz jaką wartość zdrowotną na woda. Była to też okazja, by zwrócić dzieciom uwagę na Światowy Dzień Wody obchodzony 22 marca, by każdego dnia pamiętały, że woda to życie i nie można jej marnować.

Podczas zajęć:

  • Dzieci w grupach wykonały pracę plastyczną  pt. „Magiczny strumień, czyli co się stanie, kiedy przez pustynię popłynie woda (jak zmieni się otoczenie)?” i rozmawiały na temat wpływu wody na świat roślin, zwierząt i ludzi.
  • Obejrzały prezentację nt. „Rola i znaczenie wody w organizmie człowieka”.
  • Wykonały eksperyment: przenoszenie wody za pomocą gąbki.
  • Rozmawiały o tym  kiedy (w jakich sytuacjach) organizm człowieka traci wodę?
  • Ustaliły w burzy mózgów: co jest najlepsze do picia? Porównały skład wody kupowanej w butelkach niedosmaczanej i smakowej odkrywając przy okazji, ze w jej składzie jest cukier i sztuczne substancje smakowe, a więc niekorzystne dla zdrowia.
  • Na koniec w zespołach zadaniowych  wspólne wykonały i degustowały wodę dosmaczoną najzdrowiej, bo wybranymi owocami i ziołami oraz wyciągnęły wniosek, że woda to nie tylko źródło życia, lecz także zdrowia.

Zdobyta wiedza z pewnością  przyczyni się do uświadomienia dzieciom, jak ważne jest picie wody oraz nauczy ich odpowiedzialności za właściwy lub niewłaściwy wybór tego, co jedzą i piją.