Podczas tygodnia od 09.12.2019r. do 13.12.2019r. obchodziliśmy w naszej szkole Tydzień Kodowania. Każdy z uczniów klas I – VIII na poszczególnych przedmiotach (matematyce, religii, języku polskim, angielskim, niemieckim, technice, informatyce, logopedii, zajęciach zintegrowanych), wykonywał karty pracy, prace plastyczne, techniczne, krzyżówki, QR kody, które zostały przygotowane przez organizatorów projektu i innych nauczycieli (dyrektora szkoły, panią Agnieszkę Czechowską, pana Tomasza Brzezińskiego, panią Sylwię Kamińską). Były to materiały ściśle związane z danym przedmiotem wykorzystujące różne techniki kodowania. Na języku niemieckim, angielskim i polskim uczniowie wykonywali krzyżówki, wykreślanki dotyczące słownictwa związanego ze świętami Bożego Narodzenia. Na matematyce uczniowie kodowali rozwiązania zadań związane z ułamkami za pomocą QR kodów. Na technice uczniowie tworzyli roboty z plastiku i innych odpadów z wykorzystaniem silników pozwalających na ich poruszanie. Tydzień Kodowania miał miejsce również na lekcjach religii. W okresie adwentu powstawały symbole adwentowe takie jak roratki, wieńce adwentowe, lampiony, szopki. Uczniowie poprzez zabawę poznali podstawy kodowania, rozwijali kompetencje informatyczne, powtórzyli wiadomości na temat adwentu. Na zajęciach z logopedii i zajęciach zintegrowanych uczniowie za pomocą różnych kodów np.: alfabetu morse’a kodowali słowa związane ze świętami Bożego Narodzenia.  Na lekcjach informatyki uczniowie mogli odkrywać praktyczne zastosowania kodowania, programowania poprzez wykonywanie zadań w programie: Baltie, Scratch, Logo, Python, C++. Mogli oni także zaprogramować roboty.

Oprócz pracy na lekcji uczniowie mieli szansę sprawdzić się podczas przerw międzylekcyjnych w zakodowywaniu i rozszyfrowywaniu zagadek, QR kodów, krzyżówek wywieszonych w różnych miejscach w szkole, codziennie, przez cały tydzień. Dzięki temu uczestnicy mogli nauczyć się różnych rodzajów szyfrów np.: szyfru „czekoladka”, bobrzego kodu, alfabetu Morse’a itd. Szyfry te zostały dokładnie opisane na gazetkach przygotowanych przez organizatorów akcji. Przeprowadzony został również wyścig robotów. Uczniowie mogli również sprawdzić się podczas tanecznego kodowania przed telewizorem za pośrednictwem Kinect Xbox One. Każdy z uczniów, który zaangażował się w tygodniową akcję został nagrodzony punktami  z zachowania. Obchody tygodnia kodowania wzbudziły w uczniach wiele pozytywnych emocji, wspólna zabawa zachęciła ich do dalszej nauki, rozwinęła zdolności programistyczne, zdolności pracy w grupie jak i logiczne myślenie. Uczniowie przekonali się, iż do nauki kodowania nie zawsze potrzebny jest komputer, czasami wystarczy plansza w kratkę, kolorowe karteczki, kody itd. Nauka, zabawa i emocje gwarantowane. nformatyczne święto na długo zostanie w pamięci uczniów.