{phocagallery view=category|categoryid=827|imageid=10854|float=left|pluginlink=1}
{phocagallery view=category|categoryid=828|imageid=10864|float=left|pluginlink=1}
W tym roku przypada 1050. rocznica ważnego dla Polski i Polaków wydarzenia, które miało i ma ogromne znaczenie dla wszystkich pokoleń, sięgając do czasów współczesnych. Tym wydarzeniem istotnym dla historii naszego kraju jest przyjęcie przez władcę Polski Mieszka I chrztu w 966 r. Data ta uznawana jest za początek zaistnienia państwa polskiego.
Dla historii Poznania i Wielkopolski ma to duże znaczenie wynikające z faktu, że formowanie państwa polskiego miało miejsce w naszym regionie. Mając na celu zwiększenie świadomości uczniów na temat roli i znaczenia chrztu Polski, nasza szkoła przystąpiła do projektu edukacyjnego Szkoła Dziedzictwa. Projekt 966. – stroje wczoraj i dziś , którego organizatorami są: Centrum Turystyki Kulturowej TRAKT i Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu, Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie. Uczniowie klas I – VI wraz z nauczycielami pracowali metodą projektu, zbierali informacje dotyczące chrztu Polski, przygotowywali stroje z danej epoki. W dniu 08 lutego 2016 roku zaprezentowali swoje wspólne działania. Przedstawili modę od epoki średniowiecza do czasów współczesnych. Dziewczynki przebrały się za damy dworu, królewny, chłopcy w tym dniu stali się dzielnymi rycerzami, dumnymi królami. Uczniowie klasy VI opowiedzieli o początkach państwa polskiego, przyczynach i skutkach przyjęcia chrztu. Inscenizację chrztu Polski przedstawili uczniowie klasy IV, którzy wcieli się w rolę Mieszka I, Dobrawy, biskupa Jordana. Udział w projekcie był wspaniałą lekcją patriotyzmu poprzez przypomnienie postaci, które swoim życiem pokazały, jak ważne jest umiłowanie swojego kraju. Uczniowie poszerzyli swoją wiedzę z historii, języka polskiego, religii a także plastyki. Poznali jak kształtowała się moda na przestrzeni wieków. Poprzez pracę w grupach kształcili umiejętności społeczne i komunikacyjne. Pracowali nowoczesnymi metodami, samodzielnie zdobywali wiedzę i wyciągali wnioski. Uczyli się szacunku dla minionych pokoleń.
Oprac. A. Czechowska