Zdjęcie przedstawia kolaż 4 fotografii, na których dzieci siedzą w kręgu i słuchają czytanego kolejno przez nauczycieli tekstu książki „Pilot i ja” autorstwa Adama Bahdaja. Tło stanowi tablica z hasłem Dzień Głośnego Czytania i rysunek samolotu na czarnej tablicy.

29 września, w naszej szkole odbył się Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania. Uczniowie klas 1-3 słuchali  czytanej na głos książki, wybranej z biblioteki szkolnej  lektury „Pilot i ja” Adama Bahdaja. Czytali nauczyciele i  uczennice klasy trzeciej. Mamy nadzieję, że akcja ta zachęci dzieci do czytania książek i częstszego odwiedzania biblioteki szkolnej. Apelujemy do rodziców bądź innych członków rodzin, aby codziennie czytali swoim dzieciom na głos książkę co najmniej przez 10 minut. Czytanie im na głos stymuluje ich rozwój, wzbogaca słownictwo i pobudza wyobraźnię. 

Uczniowie klasy pierwszej po wysłuchaniu opowiadania o niezwykłym śnie Walusia, techniką origami składali papierowe samoloty. Origami pomaga w nauce matematyki i geometrii. Ćwiczy precyzję, sprawność manualną, koncentrację, wyobraźnię przestrzenną oraz wykonywanie zadań według ściśle określonej kolejności. Składanie samolotu według instrukcji wymagało od dzieci cierpliwości, dokładności i skupienia. Nie obyło się bez współpracy i wzajemnej pomocy. Samolociki zostały przetestowane na boisku szkolnym dając dzieciom dużo radości.   

Zdjęcie przedstawia kolaż 4 fotografii, na których uczniowie klasy pierwszej stoją na boisku pod ścianą budynku szkolnego i rzucają samoloty wykonane z papieru.
Zdjęcie przedstawia kolaż 4 fotografii, na których uczniowie klasy pierwszej składają według instrukcji wyświetlonej na ekranie komputera samoloty technika origami.
Zdjęcie przedstawia kolaż 4 fotografii, na których dzieci siedzą w kręgu i słuchają czytanego głośno przez uczennice klasy trzeciej tekstu książki „Pilot i ja” . Tło stanowi tablica z hasłem Dzień Głoś Czytania i rysunek samolotu na czarnej tablicy.