{phocagallery view=category|categoryid=484|imageid=6250|float=left|pluginlink=1}W dniu 11 marca 2014 roku uczniowie klasy czwartej zaprosili trzecioklasistów na lekcję historii. Uczniowie wspólnie poznawali dzieje pisma, począwszy od pisma węzełkowego aż po alfabet. Badali starożytny egipski alfabet tzw. pismo hieroglificzne. Dowiedzieli  się, że nie wszystkie dźwięki, które są w języku polskim, występowały w staroegipskim. Niektóre ze znaków odpowiadały pojedynczym dźwiękom, tak jak litery naszego alfabetu, inne dwóm albo trzem, a jeszcze inne w ogóle nie były „czytane”, lecz służyły do określenia jakiejś istoty, rzeczy lub czynności. Przekonali się, że przy użyciu tego „alfabetu” można  zapisać każde egipskie słowo – a w ramach zabawy, po pewnych „poprawkach”, również każde słowo polskie. Wszyscy uczniowie otrzymali „spolszczoną” wersję alfabetu hieroglificznego. Przy użyciu tych znaków zapisywali swoje imiona i nazwiska, szyfrowali wiadomości.  Taka forma pracy sprawiła uczniom wiele satysfakcji.
A. Czechowska