Lekcje wychowania fizycznego na stadionie

Ciepłe dni umożliwiają zajęcia na świeżym powietrzu.  W formie zabaw i gier dzieci przyswajają różne dyscypliny sportowe. Tym razem była to piłka nożna- największe hobby naszych chłopców. Dziewczynki świetnie poradziły sobie na boisku. Nie zabrakło również czasu na ulubione zabawy, m.in. „Gąski, gąski…”. Oczywiście pamiętamy o tym, ze w zdrowym ciele – zdrowy duch ! . Opr. i zdjęcia: Joanna Mączka

wf na stadionie

Dzień Rodziny z Ia 

{phocagallery view=category|categoryid=898|imageid=11712|float=left|pluginlink=1}10 czerwca w klasie 1a odbył się Dzień Rodziny czyli klasowy Dzień Mamy i Taty. Pierwszaki dla swoich rodziców przygotowały szereg niespodzianek. Wiele emocji wzbudziło film z udziałem uczniów, oraz przedstawienie pt „ Biedronki i Dzień Rodziny”. Rewelacyjna gra najmłodszych aktorów wywołała uśmiech na twarzach rodziców. Pierwszaki zatańczyły również taniec „Gummy bear”. Ponadto  rodzice otrzymali od swoich pociech własnoręcznie namalowane i ozdobione portery rodziny. Na zakończenie miłego dnia nastąpił czas na słodki poczęstunek i miłe rozmowy przy kawie.bDziękuję wszystkim za mile spędzony czas i ciepłe słowa. Opr. i zdjęcia: Joanna Mączka

 

Dzień Rodziny w klasie I 

{phocagallery view=category|categoryid=899|imageid=11727|float=left|pluginlink=1}9 czerwca 2014 r., w klasie I b  odbyła się uroczystość zorganizowana z okazji dwóch bardzo ważnych świąt – Dnia Matki i Dnia Ojca. Uczniowie przygotowali dla swoich Rodziców niespodzianki. Pierwszą z nich był występ  w  zabawnym  przedstawieniu „Królewna Śmieszka i … 13 krasnoludków”. Miłym akcentem  dla rodziców były życzenia i piosenki oraz inscenizacja „Kruk i żabka”. Kolejną niespodzianką były wykonane przez uczniów plakaty Moja Mama i Mój Tata, na których samodzielnie wpisywali swoje spostrzeżenia o rodzicach. Uroczyste spotkanie zakończyło się miłymi pogawędkami przy słodkim poczęstunku. Spotkanie okazało się wspaniałą zabawą!  Ponadto przygotowane przez siebie przedstawienie kolejnego dnia klasa Ib zaprezentowała przed kolegami i koleżankami z klas I-III. Mali aktorzy i zgromadzona widownia świetnie się bawili!

Opr. M.Maćkowiak, zdj. E.Perkowska , J,Mączka

 

Wiosenne teatrzyki  klasy 1a i 1b

{phocagallery view=category|categoryid=875|imageid=11354|float=left|pluginlink=1}Uczniowie klasy 1a i 1b realizowali blok tematyczny Magia Teatru i zainspirowani  tematyką postanowili wcielić się w aktorów. Wspólnie z wychowawcami zdecydowali o przygotowaniu przedstawień dotyczących wiosny. Pięknie nauczyli się swoich ról oraz piosenek i wraz z rodzicami przygotowali stroje i rekwizyty. Na przedstawienie zaprosili wychowawców i uczniów klasy 2 i 3, rodziców oraz panią dyrektor.  Za swoją pracę otrzymali szczodre brawa i mnóstwo słów uznania.  Brawo dla małych aktorów!. J. Mączka, M. Maćkowiak

Pierwszaki na Dzień Ziemi

{phocagallery view=category|categoryid=876|imageid=11366|float=left|pluginlink=1}Sadzenie kwiatków w donicach przed budynkiem szkoły przez pierwszoklasistów stało się już tradycją. Znakomitą okazją do upiększenia otoczenia jest Dzień Ziemi. Pierwszoklasiści uzbrojeni w łopatki pod czujnym okiem wychowawców i mam świetnie sprawili się w roli małych ogrodników. Dziękujemy rodzicom klasy 1a i 1b za kupienie sadzonek! Opr. M.Maćkowiak, zdj. J.Mączka

 

KREATYWNE ZABAWY NA BOISKU SZKOLNYM

Piękna pogoda sprzyja kreatywnym zabawom na świeżym powietrzu. Uczniowie klasy Ia kochają spędzać czas na boisku szkolnym. Podczas ostatnich zabaw uczniowie obrysowywali swoje cienie i projektowali śmieszne miny i fryzury swoim koleżankom i kolegom. Nie zabrakło również działań matematycznych, oraz rozrywki na placu zabaw. Opr. Joanna Mączka 

zabawy na boisku

Parapetowy kącik przyrodniczy

{phocagallery view=category|categoryid=867|imageid=11277|float=left|pluginlink=1}Mamy już w klasie parapetowy kącik przyrodniczy. Prowadzimy hodowlę cebuli, fasoli, rzeżuchy i owsa. Maja przyniosła nasionka aksamitka, a Ninka cebulki kwiatowe – jeszcze nie wiemy co z nich wyrośnie. Pięknie pachnie hiacynt – podarunek Darii. Najszybciej zazieleniła się puszystym dywanikiem rzeżucha. Podziwiamy siłę ziaren owsa, które uniosły wierzchnią warstwę ziemi. Cebula już zaczyna wypuszczać szczypiorek. Ale najwięcej emocji przynosi nam obserwowanie ziaren fasoli, które każdy z nas posadził w słoiku na gazie!. Opr. i zdj. M.Maćkowiak

Układanie obrazków z tangramów.

{phocagallery view=category|categoryid=866|imageid=11269|float=left|pluginlink=1}Uczniowie klasy Ib w ramach nauki spostrzegawczości oraz umiejętności odtwarzania wzorów zapoznali się  z chińską łamigłówką – tangramem, a następnie układali z jego elementów różne figury. Tangram jest łamigłówką znaną miłośnikom gier logicznych. Wymyślono go w Chinach około 3-4 tysięcy lat temu. Tangram jest kwadratem pociętym na 7 części: 5 trójkątów różnej wielkości, 1 kwadrat i 1 równoległobok. Celem gry jest ułożenie obrazka-wzoru zgodnie z kilkoma regułami:

-należy użyć wszystkich siedmiu części,

-elementy nie mogą na siebie nachodzić,

-elementy można dowolnie obracać i odwracać na drugą stronę.

Układanie tangramu ma sporo zalet: rozwija wyobraźnię przestrzenną, uczy logicznego myślenia, skłania do poszukiwania rozwiązań, wyzwala kreatywność. Proste wzory  mogą układać już kilkuletnie dzieci. Tangramy można wykonać samemu lub kupić: istnieją wersje teksturowe, drewniane, plastikowe, magnetyczne. Można również spróbować swoich sił układając tangram online:

http://www.tangramgames.co.uk/tangramgameB/index.htm.

Opr i zdj. M.Maćkowiak

 

 W  kosmosie

{phocagallery view=category|categoryid=859|imageid=11184|float=left|pluginlink=1}W ostatnim czasie na zajęciach omawialiśmy treści związane z kosmosem, co było dla nas inspiracją do mini projektu. Temat ten bardzo nas zaciekawił, dowiedzieliśmy się wielu cennych informacji na temat Układu Słonecznego, jego planet oraz innych ciał niebieskich. Zobaczyliśmy, jak wyglądają pojazdy kosmiczne i do czego służą, a także dowiedzieliśmy się na czym polega praca kosmonauty. Poznaliśmy również polskiego astronoma Mikołaja Kopernika. Poza tym zbudowaliśmy modele Układu Słonecznego, skonstruowaliśmy rakietę. Nasze  prace  wystawiliśmy na holu szkolnym. Wielu z nas marzy o podróży w Kosmos! Może jak dorośniemy to uda nam się tam polecieć?!. Opr. i zdj. M. Maćkowiak

Matematyka na dywanie

{phocagallery view=category|categoryid=858|imageid=11176|float=left|pluginlink=1}Czy moje ciało może zamienić się we wskazówki zegara? Okazuje się, że tak! Sprawdzaliśmy  swoją umiejętność odczytywania pełnych godzin zamieniając się we wskazówki.  Znaki rzymskie też nie są dla nas tajemnicze. Wiemy, jak ułożyć patyczki, by je zamienić w rzymskie znaki, a ile przy tym zabawy! Opr. i zdj. M.Maćkowiak

 

Prace inspirowane twórczością  Giuseppe Arcimboldo

Na zajęciach dodatkowych „Mały artysta” uczniowie poznali jednego z najciekawszych malarzy szukających natchnienia w naturze, pochodzącego z Włoch Giuseppe Arcimboldo. To właśnie te oryginalne dzieła sztuki zainspirowały nas,  do stworzenia własnych kolaży. W najbliższej przyszłości planujemy bliżej poznać innych sławnych malarzy.  Opr. J. Mączka

pizap.com14571879771021

 

„W poszukiwaniu zwiastunów wiosny”

{phocagallery view=category|categoryid=857|imageid=11164|float=left|pluginlink=1}Nadchodzi długo oczekiwana pora roku. Zbliża się coraz to szybszymi krokami. Widać ją już w niektórych miejscach. Uczniowie klasy 1b wybrali się na spacer w określonym celu – musieli znaleźć zwiastuny wiosny. Przyglądali się znanym widokom i szukali zmian. Pierwszą zmianą jaką znaleźli, były pączki na krzewach i drzewach, kolejną kępki przebiśniegów. Zachwycili się kwitnącymi krokusami. A Lenka zrobiła zdjęcia, które wykorzystamy na lekcjach. Spacer zakończył się sukcesem. Wiosna już niedługo do nas przyjdzie, już się zapowiedziała. Opr. M.Maćkowiak , zdj. Lenka Perkowska

 

  „Zielony kącik przyrody”

Wraz z nadchodzącą wiosną uczniowie klasy Ia postanowali założyć zielony kącik przyrody. Dzieci przy niewielkiej pomocy przygotowały warsztat pracy potrzebny do założenia zielonego kącika: ziemię, nasiona/ cebulki i wodę.  Uczniowie zapoznali się z różnymi rodzajami nasion i cebulek oraz dowiedzieli się wiele na temat sposobu uprawy roślin i ich pielęgnacji. Następnie samodzielnie zasiały nasiona rzeżuchy, posadziły również kwiatki: szafirki i żonkile oraz cebulkę, z której urośnie nam szczypiorek. Miejsce w kąciku  przyrody znalazło się także dla nasion fasoli, którą uczniowie cierpliwie obserwują. Dzieci obiecały, że będą pielęgnować – podlewać roślinki. Trzeba przyznać, że nasze pierwszaki to wspaniali ogrodnicy!.

 Opr. J. Mączka

pizap.com14576318812821

 

G jak góry

{phocagallery view=category|categoryid=843|imageid=11033|float=left|pluginlink=1}Klasy III i I realizowały bloki tematyczne dotyczący gór. Pierwszaki dowiedziały się wielu ciekawych informacji związanych z Tatrami i góralami, trzecioklasiści poznawali góry świata.  Zainspirowani  tematyką wykonali  albumy i plakaty, które zaprezentowali pierwszakom.

M.Maćkowiak, M.Gostyńska

 

Matematyczne zabawy patyczkami

{phocagallery view=category|categoryid=842|imageid=11023|float=left|pluginlink=1}Patyczki i plastelina oto materiał „budowlany”, z którym zmierzyły się pierwszaki.  Zbudowanie bryły przestrzennej sprawiło  dużo radości, ale i trudu włożonego w łączenie „niesfornych” elementów. A na koniec wniosek: praca konstruktora nie jest łatwa, ale ciekawa.

M.Maćkowiak

  

Z jak zamek

Podczas wprowadzania litery Z,z dzieci z klasy 1b dowiedziały się, że wyraz zamek ma wiele znaczeń. Mamy na przykład zamek w drzwiach, zamek błyskawiczny w spodniach, zamek z piasku, zamek, w którym, kiedyś mieszkał król i królowa. Aby odpowiedzieć na pytanie: W jakich miejscach budowano zamki? obejrzały prezentację multimedialną „Zamki wznoszone na skałach”. Dowiedziały się jakie znaczenie miały takie budowle w czasach rycerstwa. Następnie w grupach  projektowały i wyklejały zamki według własnego pomysłu. Współpracując ze sobą uczyły się podziału zadań i odpowiedzialności za wykonanie wspólnej pracy.  

Opr. i zdj. M.Maćkowiak

zamek1 zamek2 zamek3 zamek4

Muzyczne wizyty u pierwszaków

{phocagallery view=category|categoryid=841|imageid=11015|float=left|pluginlink=1}Agatka Naworska z klasy IV od kilku lat gra na trąbce. Chętnie zaprezentowała pierwszoklasistom swój talent muzyczny. Opowiedziała dzieciom jak zbudowana jest trąbka i jak należy o nią dbać.  Dzieci dowiedziały się, że trąbka używa … kosmetyków.  Wszystkim podobało się wykonanie „Roty”, „Wszystko mi mówi, że mnie ktoś pokocha” oraz „Przybyli ułani pod okienko”.  Pan Tomasz Brzeziński zapoznał dzieci z saksofonem. Okazało się,że to instrument, który potrafi się śmiać, rozweselać i zgrzytać. Ale przede wszystkim  w ręku muzyka  wydaje piękne melodie. Kolejną niespodziankę sprawiła Tatianka Ślusarek  z klasy II, która gra na gitarze. Opowiedziała o swojej pasji, instrumencie i zagrała zimową melodię  i kolendę. To były ciekawe zajęcia!

Opr. i zdj. M.Maćkowiak

Zimowy obrazek

{phocagallery view=category|categoryid=836|imageid=10951|float=left|pluginlink=1}Przed feriami zimowymi uczniowie klasy Ia na zajęciach wykonali prace plastyczne, które przedstawiały zimę. Następnie udaliśmy się na zajęcia komputerowe na których dzieci wykonały identyczną pracę na komputerze w programie PAINT.  Wszyscy uczniowie świetnie poradzili sobie z tym zadaniem. BRAWA!!

Opr. J. Mączka

 

Lenka Perkowska czyta…

{phocagallery view=category|categoryid=834|imageid=10931|float=left|pluginlink=1}Lenka bardzo lubi czytać. Jej ulubioną książką jest „Złota kaczka” na motywach legendy warszawskiej. Przyniosła ją do klasy i na kolejnych lekcjach czytała przerywając w najciekawszych miejscach i pobudzając ciekawość dzieci. Dzieci dyskutowały o bohaterach książki, oceniły ich postępowanie i doszły do wniosku, że posiadanie bogactwa bez możliwości dzielenia się z innymi nie daje radości. Dobre serce i przyjaźń jest wartością najważniejszą. Kolejną książkę -„Królową Śniegu” przeczyta Ninka.

Opr. i zdj. M.Maćkowiak

 

Matematyczne gry i zabawy

{phocagallery view=category|categoryid=833|imageid=10923|float=left|pluginlink=1}Matematyczne gry i zabawy  okazały się bardzo przyjemnym tematem do zorganizowania wspólnych zajęć matematycznych w klasach pierwszych.Realizacja tematu w formie zabawy i praktycznych ćwiczeń  umożliwiła pierwszoklasistom doskonalenie współpracy, poszukiwania strategii  rozwiązania zadań i radości z wytworów swojej pracy . 

M. Maćkowiak, J.Mączka

 

Tatry –polskie góry 

{phocagallery view=category|categoryid=832|imageid=10915|float=left|pluginlink=1}Tytuł nowego bloku tematycznego „Tatry –polskie góry” stał się inspiracją do  stworzenia klasowej wystawki. Pierwszoklasiści z zainteresowaniem słuchali informacji o tym regionie Polski i ich mieszkańcach góralach. Przymierzali kapelusz góralski i serdak. Dzielili się swoimi pamiątkami i przeżyciami z pobytu w Tatrach. Dziękujemy Natalce Radke, p. Ewie Perkowskiej i p. Marlenie Bartosik za wzbogacenie wystawki o elementy stroju góralskiego, plakaty i albumy.

Opr. i zdj. M.Maćkowiak 

Konie to moja pasja!

{phocagallery view=category|categoryid=831|imageid=10901|float=left|pluginlink=1}Natalia Motacz i Natalia Rumin z klasy V są pasjonatkami jazdy konnej. Podzieliły się informacjami o swoim hobby z uczniami klasy Ib. Dziewczynki opowiadały o koniach i ich potrzebach, o swojej satysfakcji z kontaktu z końmi. Przyniosły przedmioty, które wykorzystują  podczas jazdy konnej i opieki nad swoimi pupilami, a pierwszoklasiści z zainteresowaniem słuchali i oglądali ciekawe i nowe dla nich informacje.

 Opr. i zdj. M.Maćkowiak

Spotkanie z Panią kucharką

{phocagallery view=category|categoryid=804|imageid=10580|float=left|pluginlink=1}Uczniowie klasy Ia zaprosili do siebie na lekcję panią kucharkę  Barbarę Jonczyk. Pani Basia przybliżyła dzieciom czym się zajmuje,oraz jak wygląda strój kucharki. Dzieci dowiedziały się także, jakie przedmioty są potrzebne do jej pracy. Następnie uczniowie udali się na wycieczkę do szkolnej kuchni, aby zobaczyć miejsce pracy naszego gościa. Zobaczyli różne sprzęty i akcesoria , które pani kucharka wykorzystuje w codziennej pracy. Celem dydaktycznym spotkania było zapoznanie dzieci z tym zawodem oraz poszerzenie wiedzy w tym zakresie. 

Opr. Joanna Mączka, zdj. Joanna Mączka

 

 Akademia Bezpiecznego Puchatka TEST BEZPIECZEŃSTWA 2015

{phocagallery view=category|categoryid=799|imageid=10516|float=left|pluginlink=1}Od 8 do 15 grudnia 2015 roku trwa Tydzień Bezpieczeństwa. Uczniowie klasy IB wzięli udział w przygotowanym przez  Puchatka dla wszystkich pierwszoklasistów Ogólnopolskim Teście Wiedzy o Bezpieczeństwie. To doskonała okazja, by utrwalić wiadomości zdobyte w szkole w ramach programu, dotyczące tego jak unikać zagrożeń podczas drogi do szkoły, oraz w szkole i w domu. Puchatek przygotował 15 pytań w formie pisemnej, jak i obrazkowej. Po zakończeniu Testu każdy z uczestników otrzymał informację, ile poprawnych odpowiedzi wybrał. Wszyscy wykazali się wiedzą i dali sobie znakomicie radę z wykonaniem zadań testowych.  Opr. i zdj. M.Maćkowiak

 

Zimowy krajobraz.

{phocagallery view=category|categoryid=798|imageid=10503|float=left|pluginlink=1}Zima za pasem, więc uczniowie klasy Ib chcąc ją przywołać, taką wymarzoną: śnieżną i białą, wykleili zimowy krajobraz. Praca została podzielona na grupy, by uczyć się podziału zadań i współdziałania przy ich realizacji oraz odpowiedzialności za doprowadzenie zadania do końca.  Efekt jest wspaniały, a połączone  prace grup zdobią naszą klasę. 

Zdj. i opr. M.Maćkowiak

 

Jeśli chcecie zobaczyć pracę klasy Ia w projekcie edukacyjnym Magiczny czas Świąt Bożego Narodzenia zapraszam do zakładki Innowacje i projekty – Projekty edukacyjne 🙂

 

Dzień gier i zabaw matematycznych w Ia

{phocagallery view=category|categoryid=780|imageid=10261|float=left|pluginlink=1}13 listopada w klasie 1a był dniem, który wywołał wiele emocji i aktywności. Uczniowie wykorzystali swoje pomoce dydaktyczne, oraz zabawki do liczenia  i porównywania elementów, a kostki do gry przybliżyły ich do upragnionej zimy- wykorzystali je do „lepienia bałwana”. Opr. i zdj. J. Mączka

 

Eksperymenty z wodą w Ia

{phocagallery view=category|categoryid=779|imageid=10246|float=left|pluginlink=1}Dzieci z klasy Ia brały udział w eksperymentach z wodą. Poprzez doświadczenia dzieci zaczynają lepiej rozumieć świat. Co ważniejsze, wciąż chcą dowiadywać się więcej. Przed eksperymentami, była degustacja wody.  Oto lista naszych eksperymentów:

 -co pływa, co tonie?,

 -rozkwitanie kwiatka,

 -co rozpuszcza się w wodzie?

 -ile monet  zmieści się w pełnym kieliszku wody?

 -ile kropel wody zmieści się na monecie?

 -kolorowe bąbelki.

Jak zawsze nasze eksperymenty wywołały wiele emocji!!!. Opr. zdj. J. Mączka

W jak woda

{phocagallery view=category|categoryid=777|imageid=10225|float=left|pluginlink=1}Od wysłuchania dźwięków związanych z odgłosami wody uczniowie Ib odgadywali, o czym będą realizowane zajęcia. Odpowiadali na pytania: Co to jest woda? Do czego ją wykorzystujemy? Następnie obejrzeli prezentację zdjęć wody w różnych postaciach. Potem eksperymentowali: smakowali wodę, wąchali, określali jej kolor, smak, wygląd, zapach. Badali jakie substancje się w niej rozpuszczają, a jakie nie. Stwierdzili, że woda nie ma kształtu, ale przybiera kształt naczynia, w którym się znajduje. Sprawdzali co tonie, co pływa, a co nasiąka wodą. Wszystko wykonywali z zaangażowaniem. A na koniec zapisali w zeszytach literki w i W oraz wyraz woda. Obiecali, że będą oszczędzać wodę!. Opr. i zdj. M.Maćkowiak

Smocze opowieści

{phocagallery view=category|categoryid=773|imageid=10136|float=left|pluginlink=1}Uczniowie klasy I b na zajęciach komputerowych utrwalali poznane narzędzia programu graficznego Paint.  Używając  Ołówka, Pędzla  i Kształtów oraz Wypełnienia tworzyli „Smocze opowieści”. Podczas takich zdań uczą się współpracy i dzielenia zadaniami, bo prace powstawały w parach.  Opr.i  zdj. M.Maćkowiak

 

Dywanowe gry planszowe w klasie Ib

{phocagallery view=category|categoryid=772|imageid=10119|float=left|pluginlink=1}We wtorek 3 listopada przynieśliśmy do szkoły swoje ulubione gry planszowe.  Ten dzień spędziliśmy na poznawaniu reguł różnych gier i wspólnej zabawie. Obok popularnych gier Chińczyka, szachów czy warcabów pojawiły się mniej znane, ale bardzo ciekawe Dobble, La Cucaracha czy Fibber – Kłąmczuch. Do wspólnej zabawy zaprosiliśmy klasę II. Wszyscy byli zajęci i przejęci grą, nikt się nie nudził. Na pewno powtórzymy jeszcze takie spotkanie! Opr. i zdj. M.Maćkowiak

 

W świecie owoców i warzyw

{phocagallery view=category|categoryid=762|imageid=9975|float=left|pluginlink=1}

W ostatnim tygodniu uczniowie klasy Ia przypomnieli sobie nazwy  owoców i warzyw w pobliskim sklepie. W klasie powstał stragan ze znanymi nam warzywami i owocami. Dzieci bawiły się w sklep, ważyły owoce i warzywa a następnie podawali ceny. Na zakończenie uczniowie wykonali bardzo smaczne sałatki owocowe. Opr. J. Mączka

 

Na straganie w klasie Ib

{phocagallery view=category|categoryid=761|imageid=9957|float=left|pluginlink=1}

W czasie zajęć lekcyjnych pt. „Porównywanie-ważenie”  zbudowaliśmy klasowy stragan, w którym umieściliśmy  warzywa i owoce oraz wagę szalkową. Obejrzeliśmy  też  inscenizację wiersza Jana Brzechwy „Na straganie”. Poszliśmy do pobliskiego sklepu, by sprawdzić jakie produkty można w nim kupić, w jakiej postaci czy wszystkie towary kupujemy na sztuki, jeśli nie, to w jaki inny sposób, jakie produkty ważymy, co jest nam potrzebne do ważenia, jakie wagi są w sklepie, jak wygląda ważenie. A po powrocie do klasy ważyliśmy warzywa i owoce, i porównywaliśmy, co jest cięższe, co jest lżejsze, kładliśmy na wadze taką masę produktów, aby ich waga była taka sama. Wykonaliśmy również własne wagi z wieszaka i sprawdzaliśmy ciężar  różnych przedmiotów. To były ciekawe zajęcia!

Opr. i zdj. M.Maćkowiak

Sałatka owocowa w wykonaniu klasy Ib

{phocagallery view=category|categoryid=760|imageid=9952|float=left|pluginlink=1}

W naszej klasie zapachniało owocami, bo postanowiliśmy zrobić z nich sałatkę. Przynieśliśmy: jabłka, gruszki, winogrona, banany, kiwi, mandarynki i inne aromatyczne owoce. Wszyscy mieli soczyste minki na widok tak smakowitych owoców i każdy ochoczo zabrał się do pracy. Dokładnie umyliśmy rączki, potem ubraliśmy fartuszki, w których wyglądaliśmy jak prawdziwe kuchciki. Przyrządzanie sałatek dało nam wiele satysfakcji, a ponieważ wiemy jak ważną rolę odgrywają witaminy we właściwym funkcjonowaniu organizmu ze smakiem je zjedliśmy! Sałatka smakowała wyśmienicie!!!

Opr. i zdj. M.Maćkowiak

 J jak „jajko”

{phocagallery view=category|categoryid=759|imageid=9929|float=left|pluginlink=1}Uczniowie klasy Ia  w ramach wprowadzenia nowej literki „j” wykonali doświadczenia z jajkiem. Zajęcia wywołały wiele emocji wśród naszych pierwszaków.  Oto lista przeprowadzonych eksperymentów: 

1. Pływające jajko 

2. Jajko w butelce 

3. Pękające jajko. 

Jesienny spacer do parku 

{phocagallery view=category|categoryid=755|imageid=9861|float=left|pluginlink=1}Dnia 05. 10.2015 roku uczniowie klasy Ia wybrali się do pobliskiego parku.  Celem spaceru było szukanie darów jesieni.  Wspólnie obserwowaliśmy jesienne drzewa, krzewy i rośliny. Dzieci zbierały materiały przyrodnicze takie jak: kolorowe liście, żołędzie, kasztany, orzechy. Nie zabrakło również zabaw ruchowych na świeżym powietrzu. Po powrocie do szkoły dzieci wykonały prace plastyczną z wykorzystaniem materiału przyrodniczego, następnie przeliczanie zbiorów. Opr. Joanna Maczka

 

Rysunek „Gumką” 

{phocagallery view=category|categoryid=741|imageid=9653|float=left|pluginlink=1}Pierwszoklasiści podczas zajęć komputerowych wykonali w programie Paint  rysunki za pomocą narzędzia jakim jest Gumka w Przyborniku. Świetnie się bawili i wzajemnie inspirowali. Efekty ich pracy zostały uwiecznione na zdjęciach. Zapraszam do galerii. Opr. M. Maćkowiak

 

 

Wycieczka do parku. 

Uczniowie klasy Ib i klasy II byli na jesiennej wycieczce w Parku Miejskim. Dzieci, chodząc  alejkami  parkowymi,  mogły  nie  tylko podziwiać park, który o tej porze roku jest wyjątkowo urokliwy, ale również wysłuchały informacji na temat roślinności oraz jego mieszkańców. Dużo radości sprawiło dzieciom zbieranie różnokolorowych liści, szyszek i kasztanów, a przede wszystkim spotkanie z wesołymi wiewiórkami. Z wyprawy wrócili bardzo zadowoleni i obdarowani jesiennymi skarbami. W wycieczce towarzyszyli dzieciom przedstawiciele Rodziców, którym serdecznie dziękujemy za pomoc i opiekę. 

Opr. M.Maćkowiak, zdj. M.Maćkowiak, M.Zielińska

w parku1

w parku klasa2

 

   

Dzień Chłopca w Ia

{phocagallery view=category|categoryid=737|imageid=9595|float=left|pluginlink=1}W Szkole Podstawowej nr 11 dziewczynki z klasy Ia, przygotowały ciekawe upominki dla swoich kolegów i złożyły im najserdeczniejsze życzenia. Dodatkowo w klasie specjalnie dla chłopaków zorganizowane zostały ciekawe i zabawne konkurencje, w których uczestniczyli zarówno chłopcy jak i dziewczynki. Opr. J. Mączka

 

 

L jak lalka.

{phocagallery view=category|categoryid=732|imageid=9531|float=left|pluginlink=1}

{phocagallery view=category|categoryid=733|imageid=9548|float=left|pluginlink=1}Podczas realizacji tematu dnia „L jak lalka” uczniowie pierwszej „a” i „b” wykonali własne lalki – kukiełki z drewnianej łyżki. Wykorzystali różne materiały plastyczne: włóczkę, materiał, krepinę, flamastry, sznurek. Samodzielnie podejmowali decyzje o doborze materiałów, którymi ozdabiali swoją lalkę. Radości i zabawy było bardzo dużo. Efekty pracy uwieczniliśmy. Zapraszamy do galerii zdjęć. Opr. M. Maćkowiak

 

BEZPIECZNA DROGA DO SZKOŁY 

{phocagallery view=category|categoryid=731|imageid=9517|float=left|pluginlink=1}W naszej szkole duży nacisk kładziemy na zapewnienie bezpieczeństwa oraz dbamy o edukację dzieci w tej kwestii. Klasy I poznały zasady bezpiecznego poruszania się po drogach. A już wkrótce w naszej szkole odbędzie się spotkanie z pracownikami Policji. Przypominamy gdy na swej drodze napotkasz zebrę, zapamiętaj 5 podstawowych zasad: 

Opr. M. Mączka 

Zakładki dla pierwszaków

{phocagallery view=category|categoryid=730|imageid=9506|float=left|pluginlink=1}Uczniowie klasy trzeciej wykonali na zajęciach plastycznych kolorowe zakładki do książek, które następnie podarowali pierwszoklasistom. Przydadzą się na pewno do zaznaczania stron w „Naszym elementarzu”, a wkrótce do śledzenia tekstów czytanek. Dziękujemy!. Opr. M. Maćkowiak

 

W królestwie figur geometrycznych

{phocagallery view=category|categoryid=728|imageid=9466|float=left|pluginlink=1}Uczniowie klasy Ib wysłuchali z wielkim zainteresowaniem  „Trójkątnej bajki” Danuty Wawiłow i Olgi Usenko oraz  „Bajki nowej prostokątnej i kwadratowej” Danuty Wawiłow. Następnie wypowiadali się na temat treści bajek, ich bohaterów, budowli o określonych kształtach. Z zapałem układali własne kompozycje z figur geometrycznych.

 Opr., zdj.: M.Maćkowiak 

LECĄ Z DRZEWA KASZTANY …

{phocagallery view=category|categoryid=727|imageid=9456|float=left|pluginlink=1}„Kasztany, żołędzie co też z wami będzie? Czy pójdziecie do szkoły na ludzików wesołych? ” Początek jesieni to dla dzieci przyjemność zbierania darów jesiennych: liści, kasztanów, żołędzi.Podczas weekendowego spaceru z rodzicami uczniowie z Ib zbierali kasztany i wspólnie z rodzicami spędzili czas na wykonaniu ludzików i zwierzątek. Teraz są z nami w klasie i przypatrują się naszej pracy. Opr. M. Maćkowiak

Czy wiesz, że … 

» Kasztanowiec pochodzi z Półwyspu Bałkańskiego. Uprawę w Europie   Środkowej rozpoczęto w Austrii w 1576  dokąd kasztanowiec zwyczajny został   sprowadzony do ogrodów cesarza   Maksymiliana II ze Stambułu. » 

kasztanowiec 

 „Pipi Pończoszanka”

{phocagallery view=category|categoryid=724|imageid=9421|float=left|pluginlink=1}Podczas wspólnych zajęć dzieci z klasy Ia i Ib wysłuchały z e-booka fragmentu książki „Pippi Pończoszanka”. Następnie wspólnie dyskutowały o zachowaniu niesfornej dziewczynki podczas jej wizyty w szkole. Zastanawiały się, czy taka szkoła jak ta opisana w nagraniu jest możliwa, oceniały postępowanie Pippi. Ustaliły jakie zachowania nie są pożądane. Wykonały kukiełki Pippi. Układały rady dla dziewczynki próbując ją przekonać do szkoły, opowiadały jej o swojej szkole, o tym, czego można się w niej nauczyć, a czego nie można.

                                                Opr. M. Maćkowiak, zdj. J. Mączka

Wakacyjne malowanki

{phocagallery view=category|categoryid=722|imageid=9372|float=left|pluginlink=1}Do pierwszaków zawitali koledzy i koleżanki z drugiej klasy. Opowiadali o wakacjach, a następnie w parach malowali wakacyjne wspomnienia. Była to okazja do wzajemnego poznania się, współpracy i pokazania swoich talentów. Opr. i zdj. M.Maćkowiak 

Pierwszaki i … zwierzaki

{phocagallery view=category|categoryid=721|imageid=9412|float=left|pluginlink=1}Uczniowie starszych klas naszej szkoły chętnie podejmują różne zadania, które mają na celu integrowanie najmłodszych ze społecznością szkolną. Podczas przerw odwiedzają ze swoimi pupilami pierwszoklasistów sprawiając im wiele radości. Dzieci głaszczą zwierzątka, dowiadują się jak należy się nimi opiekować, jakie obowiązki wynikają z ich posiadania. I…. już marzą, by w ich klasie też zamieszkał klasowy ulubieniec.

Opr. i zdj. M.Maćkowiak

Kodeks klasy Ia

Wrzesień jest miesiącem, kiedy pierwszoklasiści zapoznają się z funkcjonowaniemszkoły i panującymi w niej zwyczajami. Dlatego też uczniowie klasy Ia stworzyli swój własny regulamin klasowy, jak należy się zachowywać w klasie i szkole. Klasowy kodeks został przez wszystkich uczniów przypieczętowany odciskiem dłoni i podpisem. Kodeks klasowy został umieszczony w widocznym miejscu tak, by zawsze można było do niego zajrzeć.

Opr. J. Mączka

IMG 7299

IMG 7293

IMG 7295

ZABAWY NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

{phocagallery view=category|categoryid=719|imageid=9364|float=left|pluginlink=1}Wszystkie dzieci, bez względu na wiek, uwielbiają zabawy na placu zabaw. Pierwszaki z klasy Ib z radością wspinały się na „pajęczynę”, ścianki wspinaczkowe, pokonywały ruchomy most, a najwięcej emocji dostarczyła im karuzela. Wiedzą też, że wspólna zabawa to bezpieczna zabawa!.

Opr. i zdj. M.Maćkowiak

Plastuś – przyjaciel pierwszaków

{phocagallery view=category|categoryid=715|imageid=9326|float=left|pluginlink=1}Kla­sy pierwsze za­przy­jaź­ni­ły się z bar­dzo cie­ka­wą po­sta­cią – z Pla­stu­siem. Po­zna­ły przy­go­dy ma­łe­go pierw­sza­ka, le­pi­ły swo­je ma­łe cu­da­ki.

„Na pierwszej lekcji zaraz po wakacjach było lepienie z plasteliny. Leżałem gdzieś tam na ławce jako niepozorna plastelinowa bryłka i nie wiedziałem, czy będę kwiatkiem, grzybkiem, czy samolotem. Każdy uczeń lepił co chciał. Tosia od razu wiedziała co chce zrobić. Jak mi przykleiła uszy to od razu zacząłem słuchać co się w klasie dzieje. Jak mi przykleiła oczy to zaraz zacząłem rozglądać się na wszystkie strony. A kiedy poczułem, ze wreszcie jestem gotowy to nie mogłem wytrzymać i z radości poruszyłem uszami. Dzieci nazwały mnie Plastusiem, bo cały byłem z plasteliny i zamieszkałem sobie w piórniku Tosi.” 

 Opr. M.Maćkowiak, zdj. M.Maćkowiak, J.Mączka

Sportowe pierwszaki

{phocagallery view=category|categoryid=714|imageid=9314|float=left|pluginlink=1}Pierwszoklasiści po raz pierwszy wzięli udział w zajęciach wychowania fizycznego. Celem nadrzędnym wspólnej zabawy był aktywny udział wszystkich uczniów. Nikt nie siedział na ławce przyglądając się jak inni uczniowie się bawią!. Wszyscy ćwiczyli z dużym zaangażowaniem, a pokonanie toru przeszkód sprawiło małym sportowcom ogromną satysfakcję. Świetnie się bawili!

Opr. M.Maćkowiak, zdj. J.Mączka