W życiu każdego rodzica przychodzi moment, kiedy dziecko zaczyna uczyć się tabliczki mnożenia. Wówczas okazuje się, że dodawanie, odejmowanie a nawet nauka czytania to nic w porównaniu z mnożeniem. O to kilka zasad, które sprawią, że nauka stanie się przyjemniejsza:
 
Pozytywne nastawienie, to klucz do wielu sukcesów również w tym przypadku. Matematyka może być fascynującym przedmiotem nawet, jeśli rodzice na podstawie własnych doświadczeń twierdzą coś innego.
Matematykę należy wprowadzać jako element zabawy już we wczesnym dzieciństwie i stopniowo z roku na rok pogłębiać jej znajomość. W miarę jak dziecko rośnie zadania mogą być coraz trudniejsze, ale zawsze w formie zabawy.
Jeśli nauka tabliczki mnożenia idzie dziecku opornie, starajmy się powstrzymać emocje i pomimo tego, że materiał powtarzamy po raz tysięczny bądźmy cierpliwi. Chwalmy je nawet za każdy mały sukces.
Przy nauce tabliczki mnożenia bardzo ważna jest systematyczność. Najlepiej ćwiczyć z dzieckiem codziennie i robić częste powtórki.
Przy nauce ważne jest oddziaływanie na bodźce wzrokowe i słuchowe, jeśli dziecko wpisuje wyniki w słupki to niech zawsze wypowiada równanie na głos. Może samo wymyślać swoje rymowanki, co ułatwi mu zapamiętanie tabliczki mnożenia, np: pięć razy pięć jest dwadzieścia pięć.
Dziecko najszybciej uczy się poprzez zabawę, o czym warto pamiętać.
Czy potrzebna jest nam tabliczka mnożenia?
Tabliczka mnożenia jest dla uczniów pomocnym elementem w matematyce.
Jest przydatna w życiu codziennym np: podczas robienia zakupów, do szybkiego oszacowania ile wyniesie rachunek, do obliczenia powierzchni naszego pokoju itd.,
Tabliczka mnożenia pomaga na szybkie liczenie w pamięci, dlatego też każdy powinien znać ją na pamięć.
Dziecko nabiera pewności siebie, bo szybciej potrafi wykonać obliczenia.
Dzięki tabliczce mnożenia ćwiczymy naszą pamięć.
Dodawanie cyfr możemy zastąpić mnożeniem, np: 4+4+4+4+4 liczymy 5∙4 =20.

  Strona internetowa, gdzie uczniowie mogą ćwiczyć tabliczkę mnożenia:www.matzoo.pl

Zebrała: Mirosława Gabryszak  – nauczyciel matematyki