uczniowie oglądają prezentację na temat Dnia Ziemi wyświetlaną na ekranie

„22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi. W Polsce od 1990 roku, a na świecie już od 1970, a więc po raz pięćdziesiąty drugi. W tym dniu łączymy się z całym światem w obronie największego dobra, wspólnego domu całej ludzkości – planety Ziemi” – tymi słowami rozpoczęła  się tegoroczne spotkanie klas 1-3 przygotowane z okazji Międzynarodowego Dnia koordynator akcji pani Mariola Gostyńska, która również zaprosiła dzieci do aktywnego udziału w eko-zadaniach.

Najpierw uczniowie zaprezentowali przygotowane na tę okazję piosenki: „Ekologiczne reggae” – klasa pierwsza, „Ziemia to wyspa zielona”- klasa druga i „Zielony dom”- klasa trzecia.  Następnie zdali mały egzamin odpowiadając na pytania dotyczące sposobów na dbanie o naszą planetę. Obejrzeli film edukacyjny: DZIEŃ ZIEMI, z którego dowiedzieli się z niego, czym jest planeta Ziemia, jak jest umiejscowiona w kosmosie oraz dlaczego nazywamy ją zieloną lub niebieską planetą. Poznali  sposoby troski o najbliższe środowisko naturalne. Kształtowali też postawy proekologiczne. Dowiedzieli się jaka jest szkodliwość plastiku dla środowiska, zwierząt i roślin. Jak w prosty sposób oszczędzać wodę, dbać o czyste powietrze oraz o naturę. Czym są odpady i na czym polega ich segregacja oraz recykling. Poznali czas rozkładu odpadów oraz przykłady ponownego ich wykorzystania oraz jakie rodzaje śmieci należy wrzucać do kontenera na szkło, papier, plastik i metal oraz odpady biodegradowalne. 

Na koniec reprezentacje poszczególnych klas w praktyczny sposób segregowały odpady. Po czym zawartość worków została zweryfikowana przy czynnym udziale klas. 

Podjęte działania rozpoczęły szkolną akcję Tydzień Ziemi w  SP11 w ramach kampanii społecznej Tygodnia Ziemi w Koninie pod hasłem „Chcemy żyć” organizowanych przez Młodych Ambasadorów Klimatu.

 uczniowie klasy pierwszej śpiewają piosenkę „Ekologiczne reggae
uczniowie klasy trzeciej śpiewają piosenkę „Zielony dom”
uczennica odczytuje hasło ekologiczne zapisane na kartce w kształcie chmurki
uczeń odczytuje hasło ekologiczne zapisane na kartce w kształcie chmurki
tablica z napisem „Dbajmy o nasz zielony dom” i hasłami ekologicznymi na kartkach w kształcie chmurek
uczniowie zgromadzeni wokół stołu, na którym leżą różne go rodzaju odpady segregują je do worków zgodnie z ich przeznaczeniem