Pamiętaj !!! Uczymy się dla samych siebie.
Sprawdź
Czy umiesz się uczyć? – psychozabawa
- 1. Gdy mam odrabiać lekcje
- czuję, że nie mam na to ochoty, ale wykonuję swój obowiązek
- robię to chętnie, bo wiem, że uczę się dla siebie
- odkładam to ciągle na później
- 2. Gdy nauczyciel zapowie sprawdzian
- spokojnie powtarzam wiadomości
- zaczynam chorować
- muszę nadrabiać zaległości, bo nie uczę się systematycznie
- 3. Kiedy się uczę
- chcę jak najszybciej skończyć i wyjść na dwór
- skupiam uwagę na tym, co chcę zapamiętać
- przychodzą mi do głowy bardzo różne myśli…
- 4. Na moim biurku
- jest wszystko, czego potrzebuję w czasie odrabiania lekcji
- panuje artystyczny nieład, w którym gubią się ołówki i zeszyty
- nie mam biurka, odrabiam lekcje w kuchni lub na ławie przed telewizorem
- Odrabiam lekcje
- od razu po przyjściu ze szkoły lub bezpośrednio po lekcjach w świetlicy
- późnym wieczorem lub w nocy
- po posiłku i krótkim odpoczynku
- Gdy mam dużo nauki
- siedzę nad książkami kilka godzin bez przerwy
- zniechęcam się i rezygnuję
- robię krótkie przerwy na odpoczynek
- Uczę się
- w domu, w ciszy i spokoju, czasami w świetlicy
- tylko w świetlicy
- w szkole na przerwie
- Kiedy czegoś nie rozumiem
- staram się to pominąć, odkładam naukę na później
- proszę o pomoc nauczyciela, rodziców, kolegów
- szukam wskazówek w podręczniku, staram się rozwiązać problem
- Dbam, aby podczas odrabiania lekcji
- mój pokój był przewietrzony, nikt mi nie przeszkadzał, a wszystkie potrzebne do nauki rzeczy były w zasięgu ręki
- towarzyszyła mi ulubiona muzyka i moje zwierzątko
- nikt mnie nie zobaczył, bo odpisuję od kolegów na przerwie
10. Kiedy zdarzy mi się dostać słabszą ocenę
- uważam, że to wina nauczyciela
- analizuję, jakie błędy popełniłem i staram się poprawić
- szybko o tym zapominam, życie toczy się dalej
11. Nauka jest dla mnie
- jedną z wielu rzeczy, jakie wypełniają mi czas
- przykrą koniecznością
- okazją do poznania ciekawych zdarzeń, ludzi, świata
12. Zadaniem nauczycieli i rodziców jestem uczniem
- zdolnym, aktywnym na lekcjach, ale niezbyt pracowitym
- mało aktywnym, ani dobrym, ani złym
- pracowitym, systematycznym, pilnym
PUNKTACJA:
Po 2 punkty za odpowiedzi: 1b, 2a, 3b, 4a, 5c, 6c, 7a, 8c, 9a, 10b, 11c, 12c Po 1 punkcie za odpowiedzi: 1a, 2c, 3c, 4b, 5a, 6a, 7b, 8b, 9c, 10c, 11a, 12a 0 punktów za odpowiedzi: 1c, 2b, 3a, 4c, 5b, 6b, 7c, 8a, 9b, 10a, 11b, 12b
PODSUMOWANIE: 20 – 24 p. Znasz zasady uczenia się i umiesz je zastosować w życiu. Dzięki temu sprawnie przyswajasz wiadomości i nauka może się stać dla Ciebie fascynującą przygodą. Oby tak dalej! Na pewno będziesz odnosił wiele sukcesów w szkole i w życiu.
15 – 20 p. Prawdopodobnie Twoje możliwości są większe niż rezultaty, które osiągasz. Mógłbyś mieć lepsze oceny i więcej satysfakcji z nauki, gdybyś był bardziej systematyczny i uporządkowany. A może brakuje ci wiary w siebie? Uważaj na lekcjach i stosuj się do wskazówek nauczyciela, a zobaczysz, że nauka nie musi być nudna.
9 – 14 p. Chyba nie jesteś najlepszym uczniem. Musisz włożyć więcej wysiłku i chęci w odrabianie lekcji. Poproś o pomoc nauczyciela, rodziców, kolegów. Bądź systematyczny i nie zniechęcaj się trudnościami. Może warto zgłosić się na zajęcia wyrównawcze?
0 – 8 p. Niestety, nie masz się czym pochwalić. Jeśli nie zmienisz swojego podejścia do nauki, czekają Cię spore kłopoty.
Źródło: kuratorium.lublin.pl
Wyszukała: A. Czechowska