{phocagallery view=category|categoryid=173|imageid=2427|float=left|pluginlink=1}„Szkoła z klasą 2,0”
6 grudnia 2011r. na godzinie wychowawczej, uczniowie kl.Vb zorganizowali debatę klasową, której głównym celem było stworzenie projektu Kodeksu 2,0 będącego zbiorem zasad korzystania z technologii komunikacyjno-informacyjnych w nauczaniu i uczeniu się. Debata rozpoczęła się od przypomnienia podstawowych informacji dotyczących projektu „Szkoły z klasą 2,0”. Następnie, uczniowie pracując w parach dyskutowali o wykorzystaniu TIK w naszej szkole. Kolejnym krokiem debaty było przypomnienie uczniom siedmiu zadań kodeksu, na podstawie których, tworzyli oni swoje pomysły na efektywne wykorzystanie TIK w procesie uczenia się i nauczania.
Pracując w grupach skupili się przede wszystkim na trzech zadaniach: „Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie”, „Bądź bezpieczny w sieci”, „Ucz i ucz się z TIK” Oto najważniejsze wnioski:
1) Korzystamy tylko z wiarygodnych i sprawdzonych stron internetowych. Nie wchodzimy na strony, które poleciła nam obca osoba.
2) Nigdy nie zawieramy znajomości z osobami, których nie znamy ani nie podajemy swoich danych osobowych. Wymyślamy swój własny nick.
3)Rozsądnie korzystamy z internetu. Nie kopiujemy prac domowych i wypracowań udając, że jesteśmy ich autorami. Jeśli cytujemy jakiś fragment należy podać źródło i autora.
4) Nie publikujemy zdjęć osób, które się na to nie zgadzają.
5) Dostosowujemy czas korzystania z internetu do swojego wieku.
6) Nauczyciele umieszczają przykładowe testy i ćwiczenia przed sprawdzianem na stronie internetowej szkoły oraz umożliwiają uczniom korzystanie z bibliotek multimedialnych.
7) Po szkole kontaktujemy się z nauczycielem korzystając z poczty elektronicznej.
8) Korzystamy z telefonów komórkowych na lekcji tylko w nagłych wypadkach (zagrażających bezpieczeństwu).
Po debacie klasowej, uczniowie wybrali 3 osoby, które przedstawią klasowy projekt Kodeksu 2,0 na debacie szkolnej i będą brać udział w opracowaniu szkolnego Kodeksu 2,0. Zachęcono uczniów do dalszej dyskusji i zapisywania swoich spostrzeżeń w sieci.
oprac. Ewa Kubsik